Näytetään tekstit, joissa on tunniste lastenhuone. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste lastenhuone. Näytä kaikki tekstit

torstai 7. maaliskuuta 2013

Hei, meillä riidellään (taas)!

Riitely, tuo parisuhteen sokeri ja suola <3

Olen viime aikoina pannut merkille, että riitelemme avopuolisoni kanssa hyvin usein. Lähinnä se olen minä, jota jokin asia alkaa vituttaa ja sitten huudetaan, raivotaan ja joskus paiskotaan ovia ja itketään. Kuten eilen illalla.

Muutimme viikko sitten uuteen asuntoon, kolmioon. Yksi syy tähän oli se, että halusin vauvalle oman huoneen. Mies teki kuitenkin eilen selväksi, että eihän vauva VOI nukkua omassa huoneessa. Ja sitten minä huudan, raivoan ja olen valmis polttamaan roviolla lastenhuoneeseen ostamani verhot koska: mitäs vittua minä niillä enää teen, kun juniori nukkuu teini-ikään asti meidän vieressä!
Meidän makuuhuoneeseen ei todellakaan mahdu pinnasänkyä ja hoitopöytää niin, että siellä välissä sopisi vielä aikuinen ihminen kävelemään ja kääntymäänkin.

Aiemmin saimme riidan aikaiseksi imettämisestä. Joo, ihan oikein luettu. Olen nimittäin vakaasti päättänyt, että JOS KAIKKI MENEE HYVIN, aion täysimettää 6kk. Hyvinmenemisellä tarkoitan mm. tätä: maitoa riittää, se kelpaa lapselle eikä imettäminen satu törkeän paljon. Tämä ei kuitenkaan kelvannut miehelleni. Ei, hän on sitä mieltä että vauva kuolee nälkään jos on pelkällä maidolla niin kauan. Muutama kk maitoa riittää ja sen jälkeen kiinteitä. Ja taas alkoi vituttaa.
Yritin "rauhallisesti" selittää imetyssuosituksista ja kuinka rintamaito on paras ja täysin riittävä ravinto pienelle vauvalle, mutta kun ei. Taas sama, ´kuin puhuisi tiiliseinälle´fiilis.

Odotan innolla pienokaisen saapumista keskuuteemme, varsinkin kun riitelemme lähes kaikesta häneen liittyvästä jo odotusaikana.  <3

Ai niin, saimme jotenkin sovittua tuon huonehässäkän. Tällä hetkellä homman nimi on se, että me muutamme pieneen makuuhuoneeseen ja juniori saa isomman. Tosin, en tiedä miten se ratkaisee asian josta mies oli kovin huolissaan ´eihän vauvan itkua edes kuule toisesta huoneesta ja sinnekö sinä keskellä yötä menet imettämään moneksi tunniksi.´ Myöhemmin mies vielä kysyi: "eihän sen tarvitse heti nukkua omassa huoneessa?"
Ei, ei tarvitse. Vauva saa kyllä ensimmäiset pari kuukautta viettää samassa makuuhuoneessa meidän kanssa. Olen kovin armollinen äiti.